• 073 737 03 83
  • Beste prijs garantie
  • Gratis verzending vanaf € 50,-

Garantie

Heb je problemen met producten die je bij Down Town hebt besteld? Ontdek hieronder of dit onder garantie valt en zo ja, hoe je dit het beste kan indienen.

Producten defect ontvangen

Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, dan verzoeken wij je vriendelijk om dit binnen 7 werkdagen te melden bij onze klantenservice. De kosten voor het terugsturen van verkeerd verstuurde of beschadigde artikelen zijn voor onze rekening.

Wettelijke garantie en fabrieksgarantie

Alles wat je op downtown.nl koopt valt uiteraard onder de wettelijke garantie, daarnaast bieden veel merken extra garantie op hun producten.

Heb je binnen een jaar schade aan je product dan valt dit bij normaal gebruik vaak onder garantie.

Heb je het product langer dan een jaar geleden gekocht? Veel merken bieden aanvullende garantie op hun producten. Neem contact met ons op om dit door het merk zelf te laten beoordelen.

Garantie aanvragen

Wil je garantie aanvragen voor je product? Dan hebben we een aantal zaken nodig. Het handigst is om dit per mail of WhatsApp aan ons toe te sturen:

  • Bestelnummer, of kopie van je bon. Alle merken willen een originele factuur bij garantie aanvragen, deze kunnen wij met je bestelnummer opzoeken, of je kunt deze zelf mee sturen.
  • Foto's van het product. Een eerste beoordeling gebeurt normaal gesproken aan de hand van foto's. Wat we in ieder geval nodig hebben zijn: een overzichtsfoto waarop het hele product goed te zien is. Foto's van de schade, waarop duidelijk te zien is wat er mis is met het product.

Garantie op afgeprijsde producten

Op alle nieuwe producten ontvang je bij downtown.nl garantie, dus ook op afgeprijsde producten. De enige uitzondering betreft eventueel gebruikte producten, maar zelfs wanneer je een gebruikt product bij ons hebt gekocht mag je een aanvraag indienen voor garantie.

Wat niet onder garantie valt

Fabricagefouten en andere schades vallen onder garantie, echter zijn er een aantal zaken die fabrikanten direct zullen beoordelen en niet als garantiegeval zullen aanmerken. Hieronder vallen:

  • Schade door slijtage van het product bij normaal gebruik.
  • Schade door impact op bijvoorbeeld je snowboard of wakeboard.
  • Schade door misgebruik of verwaarlozing.
  • Schade ontstaan door skiliften, rotsen, bomen, rails en andere obstakels.
  • Schade door aanpassingen of reparaties aan het product.
  • Schade ontstaan door transport of opslag van het product.

Staat jouw schade in de bovenstaande lijst? Dan kunnen we een garantie aanvraag bij de fabrikant indienen, maar dan is er een goede kans dat je probleem niet onder garantie valt.

Overige klachten en geschillen

Bent u het niet eens met de service die wij bieden en wilt u een onafhankelijk partij inschakelen? Dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar downtown.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Laatst bekeken